اداره فناوری اطلاعات

تعداد بازدید:۵۳

شرح وظایف واحد فناوری اطلاعات

1-بخش خدمات و پشتیبانی و نگهداری

این بخش ارائه خدمات روزمره فناوری اطلاعات و ارتباطات و نگهداری سیستمهای سخت افزاری ، نرم افزاری و شبکه  را بعهده دارد

رئوس وظایف مربوطه این قسمت بشرح زیر می باشد :

 رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کلیه سیستمهای رایانه موجود در شبکه

  • تهیه شناسنامه کامپیوترهای شبکه
  • بررسی و بکارگیری روشها و راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی های ویروسی
  • پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری از کارگاههای آموزشی سالن ویدیوکنفرانس
  • پشتیبانی نرم افزاری از کلیه نرم افزارهای کاربردی مورد استفاده در شبکه و مراکز مانند  اتوماسیون اداری
  • خرید تجهیزات و قطعات کامپیوتری با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب در بازار
  • بررسی محصولات و سیستمهای موجود و پیشنهاد جایگزین های احتمالی در جهت جوابگویی به نیازمندیهای مشخص شده
  • بررسی و انعقاد قراردادهای نگهداری و پشتیبانی موجود با نظارت فنی

 

2-   بخش آموزشی (کارگاه اینترنت)

 این بخش وظیفه سرویس دهی اینترنت به دانشجویان و کارگاههای کامپیوتر را به عهده دارد .

 

رئوس وظایف این واحد به شرح زیر است:

  • آموزش کاربران جهت برگزاری کارگاههای مرتبط با  IT
  • برگزاری کلاسهای آزاد ویژه دانشجویان و پرسنل
  • برگزاری کلاسهای ویژه دانشجویان شرکت کننده در مسابقات علمی و مهارتی
  • برگزاری کلاسهای آموزش عملی کامپیوتر برای پرسنل (کلاسهای مبانی کامپیوتر- ICDL – نحوه کار با سیستم های اطلاعاتی مستقر  ,…
  • راهنمایی  وکمک به کاربران در جهت استفاده از بسته های نرم افزاری و امکانات آنها
  • برگزاری کلاسهای آگاهی رسانی و فرهنگ سازی استفاده از نرم افزار و سخت افزار در صورت لزوم
  • تهیه فایلها و پوستر های آموزشی جهت استفاده صحیح پرسنل و دانشجویان از سیستمها

 

 

3-   بخش زیر ساخت و  شبکه

هدف این بخش ارائه خدمات جاری فناوری اطلاعات و نگهداری سیستم‌های سخت‌افزاری، نرم افزاری و شبکه است.

 رئوس وظایف این واحد به شرح زیر است:

  • نگهداری،  مدیریت و  توسعه زیر ساختهای شبکه
  •    ایجاد و مدیریت ایمیل های سازمانی
  •  پشتیبانی و بروز رسانی پایگاه اینترنتی شبکه
  •   ارتقا سرورهای محلی به منظور بهینه سازی ارائه سرویس به کاربران
  •    مدیریت و پشتیبانی از شبکه داخلی و ارتباط آن با شبکه خارجی
  •   پشتیبانی و نگهداری شبکه Wireless  و رفع عیب آن
  •  تحلیل و بررسی انواع سطوح دسترسی کاربران 
  • حفظ امنیت فیزیکی محیط اتاق سرور- دما و دقت در عبور و مرور ها
  • نگهداری و مدیریت زیر ساخت شبکه
  •  نگهداری و مدیریت و پشتیبانی و سرویس‌ شبکه های Lan ، اینترنت، پست الکترونیکی 

4- امور ستادی

  • شرکت در جلسات و همایش های مرتبط و ارائه گزارشات لازمه در موعد مقرر
  • نظارت فنی بر قراردادهای فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • به روز نگه داشتن مطالب  بخش فناوری اطلاعات  در وب سایت  (اخبار و اطلاعیه ها و ... )
  • تنظیم سیاستهای لازم در زمینه سخت افزارها و نرم افزارها، داده ها و شبکه ها، جهت ایجاد نظامهای مطلوب اطلاع رسانی بمنظور پویایی و افزایش رضایت عمومی
  • اجرا وبکارگیری آخرین یافته های فن آوری اطلاعات به منظور ارتقای توانمندی واحد
  • مطالعه واظهار نظر در خصوص طراحی وپیاده سازی سیستمهای کاربردی
  • اظهار نظر درخصوص نوآوریها وطراحیهای جدید فن آوری اطلاعات
  • فرهنگسازی و تلاش در جهت استفاده کاربردی از سیستم‌های اطلاعاتی، بانکهای اطلاعاتی در جهت ارتقاء طرح تکریم ارباب رجوع
  • ارسال گزارش فعالیت های انجام شده ( سخت افزار ،نرم افزار ،شبکه )  در قالب فرم های تدوین شده