شرح وظايف واحد فناوري اطلاعات

1-بخش خدمات و پشتيباني و نگهداری

اين بخش ارائه خدمات روزمره فناوري اطلاعات و ارتباطات و نگهداري سيستمهاي سخت افزاري ، نرم افزاري و شبکه  را بعهده دارد

رئوس وظايف مربوطه اين قسمت بشرح زير مي باشد :

 رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کلیه سیستمهای رایانه موجود در شبکه

  • تهیه شناسنامه کامپیوترهای شبکه
  • بررسی و بکارگیری روشها و راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی های ویروسی
  • پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری از کارگاههای آموزشی سالن ویدیوکنفرانس
  • پشتیبانی نرم افزاری از کلیه نرم افزارهای کاربردی مورد استفاده در شبکه و مراکز مانند  اتوماسیون اداری
  • خرید تجهیزات و قطعات کامپیوتری با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب در بازار
  • بررسی محصولات و سیستمهای موجود و پیشنهاد جایگزین های احتمالی در جهت جوابگویی به نیازمندیهای مشخص شده
  • بررسی و انعقاد قراردادهای نگهداری و پشتیبانی موجود با نظارت فنی

 

2-   بخش آموزشي (کارگاه اینترنت)

 اين بخش وظيفه سرويس دهي اینترنت به دانشجویان و کارگاههای کامپيوتر را به عهده دارد .

 

رئوس وظايف اين واحد به شرح زير است:

  • آموزش کاربران جهت برگزاري کارگاههاي مرتبط با  IT
  • برگزاری کلاسهای آزاد ویژه دانشجویان و پرسنل
  • برگزاری کلاسهای ویژه دانشجویان شرکت کننده در مسابقات علمی و مهارتی
  • برگزاري کلاسهاي آموزش عملي کامپيوتر براي پرسنل (کلاسهاي مباني کامپيوتر- ICDL  نحوه کار با سیستم های اطلاعاتی مستقر  ,
  • راهنمایی  وکمک به کاربران در جهت استفاده از بسته های نرم افزاری و امکانات آنها
  • برگزاري کلاسهاي آگاهي رساني و فرهنگ سازي استفاده از نرم افزار و سخت افزار در صورت لزوم
  • تهیه فایلها و پوستر های آموزشی جهت استفاده صحیح پرسنل و دانشجویان از سیستمها

 

 

3-   بخش زیر ساخت و  شبکه

هدف اين بخش ارائه خدمات جاري فناوري اطلاعات و نگهداري سيستم‌هاي سخت‌افزاري، نرم افزاري و شبكه است.

 رئوس وظايف اين واحد به شرح زير است:

  • نگهداری،  مدیریت و  توسعه زیر ساختهای شبکه
  •    ایجاد و مدیریت ایمیل های سازمانی
  •  پشتیبانی و بروز رسانی پایگاه اینترنتی شبکه
  •   ارتقا سرورهای محلی به منظور بهينه سازي ارائه سرويس به كاربران
  •    مدیریت و پشتیبانی از شبکه داخلی و ارتباط آن با شبکه خارجی
  •   پشتیبانی و نگهداری شبکه Wireless  و رفع عیب آن
  •  تحلیل و بررسی انواع سطوح دسترسی کاربران 
  • حفظ امنيت فيزيكي محيط اتاق سرور- دما و دقت در عبور و مرور ها
  • نگهداري و مديريت زير ساخت شبكه
  •  نگهداري و مديريت و پشتیبانی و سرويس‌ شبكه های Lan ، اينترنت، پست الكترونيكي 

4- امور ستادی

  • شرکت در جلسات و همایش های مرتبط و ارائه گزارشات لازمه در موعد مقرر
  • نظارت فنی بر قراردادهای فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • به روز نگه داشتن مطالب  بخش فناوری اطلاعات  در وب سایت  (اخبار و اطلاعیه ها و ... )
  • تنظيم سياستهای لازم در زمينه سخت افزارها و نرم افزارها، داده ها و شبکه ها، جهت ايجاد نظامهای مطلوب اطلاع رسانی بمنظور پويايی و افزايش رضايت عمومی
  • اجرا وبكارگيري آخرين يافته هاي فن آوري اطلاعات به منظور ارتقاي توانمندي واحد
  • مطالعه واظهار نظر در خصوص طراحي وپياده سازي سيستمهاي كاربردي
  • اظهار نظر درخصوص نوآوريها وطراحيهاي جديد فن آوري اطلاعات
  • فرهنگسازی و تلاش در جهت استفاده کاربردی از سیستم‌های اطلاعاتی، بانکهای اطلاعاتی در جهت ارتقاء طرح تکریم ارباب رجوع
  • ارسال گزارش فعاليت هاي انجام شده ( سخت افزار ،نرم افزار ،شبكه )  در قالب فرم هاي تدوين شده 

6.1.15.0
گروه دورانV6.1.15.0