شرح وظايف واحد فناوري اطلاعات
1-بخش خدمات و پشتيباني و نگهداری
اين بخش ارائه خدمات روزمره فناوري اطلاعات و ارتباطات و نگهداري سيستمهاي سخت افزاري ، نرم افزاري و شبکه را بعهده دارد
رئوس وظايف مربوطه اين قسمت بشرح زير مي باشد :
رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کلیه سیستمهای رایانه موجود در شبکه
- تهیه شناسنامه کامپیوترهای شبکه
- بررسی و بکارگیری روشها و راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی های ویروسی
- پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری از کارگاههای آموزشی سالن ویدیوکنفرانس
- پشتیبانی نرم افزاری از کلیه نرم افزارهای کاربردی مورد استفاده در شبکه و مراکز مانند اتوماسیون اداری
- خرید تجهیزات و قطعات کامپیوتری با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب در بازار
- بررسی محصولات و سیستمهای موجود و پیشنهاد جایگزین های احتمالی در جهت جوابگویی به نیازمندیهای مشخص شده
- بررسی و انعقاد قراردادهای نگهداری و پشتیبانی موجود با نظارت فنی
2- بخش آموزشي (کارگاه اینترنت)
اين بخش وظيفه سرويس دهي اینترنت به دانشجویان و کارگاههای کامپيوتر را به عهده دارد .
رئوس وظايف اين واحد به شرح زير است:
- آموزش کاربران جهت برگزاري کارگاههاي مرتبط با IT
- برگزاری کلاسهای آزاد ویژه دانشجویان و پرسنل
- برگزاری کلاسهای ویژه دانشجویان شرکت کننده در مسابقات علمی و مهارتی
- برگزاري کلاسهاي آموزش عملي کامپيوتر براي پرسنل (کلاسهاي مباني کامپيوتر- ICDL – نحوه کار با سیستم های اطلاعاتی مستقر ,…
- راهنمایی وکمک به کاربران در جهت استفاده از بسته های نرم افزاری و امکانات آنها
- برگزاري کلاسهاي آگاهي رساني و فرهنگ سازي استفاده از نرم افزار و سخت افزار در صورت لزوم
- تهیه فایلها و پوستر های آموزشی جهت استفاده صحیح پرسنل و دانشجویان از سیستمها
3- بخش زیر ساخت و شبکه
هدف اين بخش ارائه خدمات جاري فناوري اطلاعات و نگهداري سيستمهاي سختافزاري، نرم افزاري و شبكه است.
رئوس وظايف اين واحد به شرح زير است:
- نگهداری، مدیریت و توسعه زیر ساختهای شبکه
- ایجاد و مدیریت ایمیل های سازمانی
- پشتیبانی و بروز رسانی پایگاه اینترنتی شبکه
- ارتقا سرورهای محلی به منظور بهينه سازي ارائه سرويس به كاربران
- مدیریت و پشتیبانی از شبکه داخلی و ارتباط آن با شبکه خارجی
- پشتیبانی و نگهداری شبکه Wireless و رفع عیب آن
- تحلیل و بررسی انواع سطوح دسترسی کاربران
- حفظ امنيت فيزيكي محيط اتاق سرور- دما و دقت در عبور و مرور ها
- نگهداري و مديريت زير ساخت شبكه
- نگهداري و مديريت و پشتیبانی و سرويس شبكه های Lan ، اينترنت، پست الكترونيكي
4- امور ستادی
- شرکت در جلسات و همایش های مرتبط و ارائه گزارشات لازمه در موعد مقرر
- نظارت فنی بر قراردادهای فناوری اطلاعات و ارتباطات
- به روز نگه داشتن مطالب بخش فناوری اطلاعات در وب سایت (اخبار و اطلاعیه ها و ... )
- تنظيم سياستهای لازم در زمينه سخت افزارها و نرم افزارها، داده ها و شبکه ها، جهت ايجاد نظامهای مطلوب اطلاع رسانی بمنظور پويايی و افزايش رضايت عمومی
- اجرا وبكارگيري آخرين يافته هاي فن آوري اطلاعات به منظور ارتقاي توانمندي واحد
- مطالعه واظهار نظر در خصوص طراحي وپياده سازي سيستمهاي كاربردي
- اظهار نظر درخصوص نوآوريها وطراحيهاي جديد فن آوري اطلاعات
- فرهنگسازی و تلاش در جهت استفاده کاربردی از سیستمهای اطلاعاتی، بانکهای اطلاعاتی در جهت ارتقاء طرح تکریم ارباب رجوع
- ارسال گزارش فعاليت هاي انجام شده ( سخت افزار ،نرم افزار ،شبكه ) در قالب فرم هاي تدوين شده